(Zlo)upotreba nacionalne frekvencije

29. jul 2013. • Etika i kvalitet • by

Nije prvi put da se jedna nacionalna frekvencija koristi za lični obračun. Ali se postavlja pitanje kada će biti poslednji.

Danima traje obračun vlasnika Televizije Pink Željka Mitrovića i lista Blic inicirani napisima u dnevnom listu o tragediji koja je nastala kada je Mitorvićev sin kolima usmrtio sedamnaestogodišnju devojku. Polutabloid Blic nekoliko dana objavljivao je informacije o nesreći, što je manir ovog lista kada je o takvim događajima reč. Vlasnik Pinka „odgovorio je“ na izveštavanje, čitajući saopštenja Kolegijuma u svim informativnim emisijama svoje televizije, u kojima grubo vređa glavnog urednika Bica Veselina Simonovića. U ovom tekstu neće biti osvrta na hronologiju i eksplicitno na tekst saopštenja, već će pokušati da se odgovori na pitanje da li je nacionana frekvencija zloupotrebljena i ko je morao da reaguje.

Komentarišući mogućnost zlupotrebe frekvencije, istraživač i naučni satradnik Instituta društvenih nauka dr Jovanka Matić rekla je za Radio Slobodnu Evropu da smo izraz „zloupotreba frekvencije“ – uobičajili.

„To je opšti izraz za zlupotrebu ovlašćenja, koje ima vlasnik Pink televizije. On nema pravo da se meša u uređivačku politiku, jer po pravilu televiziju uređuje kolegijum. Odonsno, svaka garnitura je samostana i ne bi trebalo da zavisi od vlasnika, što ovde nije slučaj. Sa druge strane, problem je i novinara koji to dozvoljavaju“, rekla je Matićeva.

Na pitanje da li RRA blagonaklono gleda na ovakve  istupe, Matićeva odgovara da to nije prvi put.

„RRA je jedna slaba institucija. U našoj državi ona ima ovlašćenja, ali ih retko ih koristi i nekoliko puta je zakazala kada je reč o Televiziji Pink, čak i kada je bilo reči o kršenju civilizacijskih normi. RRA u suštini nikada nije htela da ulazi u sukob sa Mitrovićem“, objašnjava Matićeva.

Predsednik Saveta RRA vladika Porfirije nije mogao da navede za šta je sve kažnjavan Pink, ali je u izjavi RSE istakao da nije tačno da ta institucija deluje selektivno.

„Oni koji prozivaju RRA već su doneli odluku da je zakon povređen. RRA mora da poštuje zakonske procedure, naša služba je uočila to što se događa na Pinku i pokrenula zahtev za izjašnenjenje Televiziji Pink. Tek kada se razmotri to što Pink emituje i što kaže i to na šta se žale ti koji se žale, službe za monitoring i pravna sužba će videti da li je povređen zakon“, objašnjava vladika Pofrifije.

Nezavisno udruženje novinara Srbije upozorilo je da je „nedopustivo ponašanje Televizije Pink koja je u svojoj centralnoj informativnoj emisiji objavila niz najprimitivnijih uvreda na račun glavnog urednika Blica” . “Televizija Pink je objavila zahtev izvesne fejsbuk grupe koja predlaže da se “Blic” preimenuje u “smrdljive novine” a Veselin Simonović vredja na način još nezabeležen u srpskim medijima”, ističe se u saopštenju NUNS-a. To novinarsko udruženje poziva Savet RRA i ostale nadležne institucije da reaguju u skladu sa zakonom i spreče Mitrovića da zloupotrebljava nacionalnu frekvenciju.

Sličan stav ima i UNS – predsednik Izvršnog odbora tog novinarskog udruženja Petar Jeremić  rekao je da je reč o još jednoj zloupotrebi slobode informisanja na TV „Pink“ jer su i ranije vodili privatne kampanje protiv raznih osoba i institucija. “Tako nešto je nespojivo sa kodeksom novinara Srbije. Svi novinari su dužni da poštuju taj kodeks. Ukoliko se to emituje na kanalu koji ima nacionalnu frekvenciju, RRA bi morala da reaguje”, rekao je Jeremić za “Blic” .

Dok se čeka odgovor RRA i eventualna reakcija, podsećamo da smo više puta na ovom portalu objavljivali tekstove o neophodnosti poštovanja zakona kojim se regulišu nacionalne frekvencije i vlasništvo u medijima.  Ovo, da podsetimo, nije prvi put da se Mitorvić preko svoje televizije obraća neistomišljenicima – ovoj kampanji prethodio je i „rat“ sa gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom, koji je bio istog intenziteta i sličnog rečnika. U javnosti je poznat i obračun sa državom Hrvatskom, zbog toga što mu je na teritoriji te zemlje zaplenjena jahta. Pink je bio i oglasna tabla za unutartelevizijski rat – Mitorivć je saopštenja pisao i čitao u svojim centralnoinformativnim emisijama i u trenutku kada se obračunavao  sa delom svog kolektiva koga je optužio da ga truju.

Print Friendly, PDF & Email

Tags:, , , ,

Send this to friend