Estradizacija nacionalnih frekvencija

16. oktobar 2012. • Etika i kvalitet, Mediji i događaji • by

Dok folk muzičar i suvlasnik “Grand produkcije” Saša Popović preuzima akcije TV Avala, menja vlasničku strukturu, programsku šemu i ime televizije, iz RRA poručuju da nije reč o prodaji nacionalne frekvencije. Od 7. januara na “Narodnoj TV”, muzika, zabava i nešto informative. Nadležni, očekivano, ne reaguju.

Posle višemesečnih štrajkova radnika na TV Avali sa zahtevom da im se isplate zaostale zarade, ali i da saznaju ko su zapravo vlasnici njihove televizije, posle otpuštanja, menjanja programske šeme i srozavanja kvaliteta programa televizije sa nacionalnom frekvencijom, slučaj “Avala” dobija epilog.

Vlasnik dela akcija TV Avala, Željko Mitrović, inače stoprocentni vlasnika Televizije Pink saopštio je da je sa suvlasnikom “Grand produkcije” Sašom Popovićem postigao dogovor o kupovini paketa akcija Tv Avala. Još uvek nije jasno koji paket akcija je kupio “Grand” i kako će on biti odlučujući za izmenu programske šeme (koja je najavljena) budući da prema podacima Agencije za privredne registre, Željko Mitorvić poseduje tek 4,95 odsto (ostali vlasnici su advokat iz Beča Jonas Kraus Verner sa 48,4 odsto akcija i srpski biznismen Danko Đunić sa približno 46 odsto). Mitrović je ranije naglasio da će suvlasnik “Grand produkcije” biti “jaka domaća kompanija”, ali nije precizirao o kome je reč. U medijima se spekulisalo da je reč o “Beohemiji”.

Nova televizija, koja će se zvati “Narodna TV”, počeće sa radom 7. januara. Novi vlasnici su najavili potpunu izmenu programskog koncepta, pa će novi koncept najviše odgovarati sadržajima koje emituje “Grand produkcija”. Reč je o estradnim sadržajima niskog kvaliteta i velike gledanosti, u kojima dominira suvlasnik “Granda” Saša Popović, muzičar iz folk benda osnovanog krajem sedamdesetih, koji tokom devedesetih počinje da se bavi diskografijom (ZAM), da bi 1998. zajedno sa Fahretom Živojinović (umetnički Lepa Brena) stasao za prvog čoveka “Grand šoua”, postao njegov voditelj i praktično suveren u folk muzici u regionu.

Stari vlasnik Željko Mitorović najavio je i da će svi dugovi TV Avala biti izmireni, kao I da će radnicima biti isplaćene plate. Da podetimo, televizija je mogla da izgubi i licencu i frekvenciju budući da je Republičkoj radiodifuznoj agenciji dugovala više od 25 miliona dinara.

Da li je prepuštanje nacionalne frekvencije drugim licima, promena programske šeme, naziva i televizije ustvari prodaja nacionalne frekvencije u domaćoj javnosti dosta se spekulisalo. U međuvremenu, zamenik predsednika Saveta Republičke radiodifuzne agencije Goran Karadžić objasnio je za list “Danas” da “to što je vlasnik Grand produkcije Saša Popović kupio televiziju Avala, i to što su pre koju godinu promenjeni vlasnici i B92 i nekadašnjeg Foksa, sada Prve, ne može se smatrati preprodajom frekvencija, jer su nosioci dozvola za frekvencije pravna lica, a ne njihovi vlasnici”, odnosno promenom vlasnika preduzeće i dalje ostaje nosilac dozvole. Knežević je dodao da je RRA dala saglasnost za oko 100 promena vlasničke strukture nacionalnih, regionalnih i lokalnih emitera. Knežević podseća da je prilikom prvog zahteva za promenu vlasničke strukture emitera, RRA se obratila Ministarstvu kulture i dobila tumačenje da je to u skladu sa zakonima, kao i da se ne može smatrati preprodajom frekvencija”.

Sajt EJO je više puta izveštavao o netransparentnoj vlasničkoj strukturi u srpksim medijima, zloupotrebama nacionalne frekvencije izazvane nemarnim odnosom prema ovom problemu ili namernim zanemarivanjem pod pritiskom interesnih, političkih i ekonomskih grupa.

Od pet nacionalnih frekvenicja u Srbiji (izuzimajući dva javna servisa), samo se za dve televizije zna ko je stvarni vlasnik – TV Pink i TV Hepi. TV Prva, RTV B92 za vlasnike imaju preduzeća registrovana na Kipru, dok je vlasnička struktura u TV Avala već navedena kao nejasna. Ovo međutim, nije prvi put da se da se menja vlasnička struktura televizija sa nacionalnim frekvencijama, Sadašnja TV Prva nekada je bila licencirana TV Fox, koju su kupili javnosti nepoznati vlasnici iz inostranstva. Sumnja se da iste kompanije učestvuju u vlasništvu B92, kojoj je takođe promenom vlasničke strukutre značajno promenjena programska šema, kao i kvalitet sadržaja.

Print Friendly, PDF & Email

Tags:, , , , , ,

Send this to friend